21 Ekim 2016 Cuma

Biyoinformatiğe Başka Bir Başlangıç - 1

Biyoinformatik öğrenmeye başladığım blogda yazmak artık işin iyice ciddileştiğini kabul etmemi sağladı :) Bu yüzden her şeyden önce, desteğini hiçbir zaman esirgemeyen Hocam Ahmet Raşit Öztürk’e teşekkür ederim.

Moleküler Biyoloji ve Genetik’in ilk iki yılı çok zordu benim için. Bölüm derslerinin pek çoğunu sadece teorik olarak öğrenmek hiç hoşuma gitmiyordu; uygulamayla daha iyi öğrendiğimi biliyordum; böyle olunca pek motivasyonum da kalmamıştı. Tamam bölümü seviyordum ama her şeyi sözel olarak öğrenip kullanmamak beni epeyce soğutmuştu, ayrıca hesaplamalı dersleri de bir o kadar seviyordum. İkinci sınıf sonunda yaptığım Antik DNA stajında öğrendim biyoinformatik diye bir alan olduğunu. Benden sorumlu olan yüksek lisans öğrencilerinden dinlemiştim ilk defa ve beni inanılmaz heyecanlandırmıştı.

Üçüncü sınıfa dersler konusunda biraz daha hevesle başlamıştım. Okuldaki düzen tabii ki aynıydı ama artık biyoinformatik öğrenmek gibi bir amacım da vardı.  Biyoinformatik nedir, nasıl öğrenilir diye İngilizce araştırma yapmaya başlamıştım ama açıkçası bulduklarımdan pek de bir şey anlamıyordum. Biyoinformatiktr’yi bulduğumda o kadar mutlu olmuş ve şaşırmıştım ki! Tüm bloğu okumaya başladım. Biraz daha kavradıktan sonra “Programlama Odaklı Biyoinformatik Projesi”ni yaptım. Mükemmel bir başlangıç olduğunu düşünüyorum; çünkü önce programlamanın temellerini çaktırmadan oyunlarla öğretiyor, sonra da Python’a anlaşılır bir şekilde başlatıyor. Proje bittiğinde programlamanın bu işte ne kadar önemli olduğunu ve düşündüğümden çok daha keyifli olduğunu anlamıştım. Bir anda daha fazlasını öğrenmek istemeye başlamıştım ki o yaz bizim meşhur yaz stajımız oldu.

Bir sonraki yazımda yaz stajında yaptıklarımızın getirilerini ayrıntılı olarak yazmaya çalışacağım. Yaptıklarımızı ise bloğumuzda bulabilirsiniz (http://yazstaji2014.blogspot.com.tr/).

Elif